OVER MOLIN OPTIEK

 Al 110 jaar kwaliteit!
molinoptiek_oudefoto

Op 17 jarige leeftijd kwam Guill. Molin (de opa van de huidige generatie Molin) in dienst van zijn oom die in 1904 de eerste horlogerie in Beek opende. De zaak bouwde een goede naam op in de omgeving. 

De winkel was inmiddels te klein om het hele assortiment te etaleren. Dit was een van de redenen om in 1922 de zaak uit te breiden.

Modernisering

De horlogerie werd in een gedeelte van het nieuwe pand gevestigd en het assortiment werd fors uitgebreid. Op 20 jarige leeftijd nam Guill. Molin de zaak van zijn oom over. Na die overname kwam er bij de horlogerie een optiekafdeling. Door diverse aanpassingen bleef de winkel bij de tijd. 

Na een modernisering werd op 28 juli 1964 tijdens een feestelijke heropening, het 'diamanten' feest van de zaak en het 'robijnen' jubileum gevierd. Twee zonen, John en Paul, traden in de voetsporen van hun vader. In 1978 nam Paul Molin de zaak officieel van zijn vader over.

pand2013
 De derde generatie 

 

In 1989 werd het juweliers- en optiekgedeelte gescheiden van elkaar. De familie Molin kocht het naastgelegen pand waarin eerst een speelgoedwinkel was gevestigd en opende daar een aparte optiekafdeling. De eeuwwisseling bracht veel veranderingen, ook voor het familiebedrijf Molin. Dochter Karin Molin heeft de optiekzaak overgenomen en deze  in een geheel nieuw jasje gestoken.

 

 

Het 100 jarig jubileum van opticien en juwelier Molin in 2004 geeft niet alleen aanleiding tot een terugblik maar vormt ook het startpunt voor de derde generatie Molin in Beek.

 

 

De collecties van beide winkels bieden voor ieder wat wils. Het is niet voor niets dat deze zaak maar liefst 120 jaar bestaat.

De winkels zijn met de tijd meegegaan en ook de collectie is aangepast aan de mode. Wat niet aan prijs of merk gebonden is, is de persoonlijke service. Deze is onveranderd goed.

 


THE MORE YOU SEE
THE BETTER YOU LOOK

AL  120 jaar kwaliteit!


We streven naar optimale zorg voor uw ogen. Omdat we met een relatief klein team werken blijft het contact persoonlijk. Dit wordt door onze klanten erg gewaardeerd.  Natuurlijk hebben we wel voldoende kennis in huis om u zo goed mogelijk te adviseren en willen we onze klanten altijd een goed gevoel geven.
We verheugen ons op een bezoekje van u...
Share by: